Werkwijze
Samenwerken op basis van gelijkwaardigheid
Als professional organizer vind ik het belangrijk dat uw leven weer in evenwicht komt. Zelfredzaam zijn en blijven is het doel waar we met elkaar naartoe gaan werken.
Waar loopt u tegenaan, waar heeft u hulp bij nodig? Iedereen is uniek en de zorgvraag is dan ook nooit hetzelfde. Mijn begeleiding is dus altijd maatwerk, passend bij u als persoon en uw situatie. We werken samen op basis van gelijkwaardigheid. U beslist; ik help u alleen keuzes te maken.
Werkwijze
1. Contact
U kunt, via contact, een gratis kennismakingsgesprek aanvragen. Of als u dat fijner vindt mag u mij ook bellen. Na het eerste telefonische contact plannen we een kennismakingsgesprek in.
2. Kennismakingsgesprek
Het kennismakingsgesprek vindt plaats bij u thuis. Het gesprek is gratis en geheel vrijblijvend en bedoeld om kennis te maken met elkaar. We brengen uw hulpvraag in kaart en bespreken wat uw wensen en doelen zijn. Daarnaast vertel ik wat u van mij kunt verwachten en wat mijn manier van werken is.
Wederzijds vertrouwen is de basis van een eventuele samenwerking.
3. Aan de slag
Naar aanleiding van ons kennismakingsgesprek maak ik een offerte. Ik beschrijf kort wat we hebben besproken en wat uw doelen zijn. De offerte stuur ik toe per post of mail. Bij een gegeven akkoord maken ik een overeenkomst en kunnen we aan de slag.
Ik werk meestal in blokken van 3 uur. Uit ervaring weet ik dat na 3 uur de energie op is en dat de focus vermindert. Wat we in deze 3 uur aan werk kunnen verzetten hangt af van uw energieniveau, hoe snel u beslissingen kunt nemen en hoe het gesteld is met uw gezondheid. Als vanzelfsprekend zijn op uw verzoek ook blokken korter of langer dan 3 uur mogelijk. Het traject kan kort- of langdurend zijn, afhankelijk van uw situatie, hulpvraag en motivatie.
4. Evaluatie
Naar aanleiding van ons kennismakingsgesprek maak ik een offerte. Ik beschrijf kort wat we hebben besproken en wat uw doelen zijn. De offerte stuur ik toe per post of mail. Bij een gegeven akkoord maken ik een overeenkomst en kunnen we aan de slag.
Ik werk meestal in blokken van 3 uur. Uit ervaring weet ik dat na 3 uur de energie op is en dat de focus vermindert. Wat we in deze 3 uur aan werk kunnen verzetten hangt af van uw energieniveau, hoe snel u beslissingen kunt nemen en hoe het gesteld is met uw gezondheid. Als vanzelfsprekend zijn op uw verzoek ook blokken korter of langer dan 3 uur mogelijk. Het traject kan kort- of langdurend zijn, afhankelijk van uw situatie, hulpvraag en motivatie.
Tarief/PGB/Werkgever
Mijn uurtarief is € 70,- per uur. Reiskosten tot 30 km vanaf Numansdorp zijn inbegrepen. Bij langere reisafstanden wordt er € 0,25 per gereden kilometer in rekening gebracht.
Wanneer u een Persoonsgebonden Budget (PGB) heeft met een indicatie voor ‘individuele begeleiding’ kunnen mijn diensten als professional organizer vanuit het PGB betaald worden. Deze diensten zijn vrijgesteld van BTW. Meer informatie over het PGB kunt u vinden bij Per Saldo, het CIZ of de SVB.
Als u als mantelzorger merkt dat de problemen in uw privésituatie invloed hebben op u werk, wil ik u het advies geven dit te bespreken met u werkgever. Wellicht bestaat de mogelijkheid dat uw werkgever meebetaalt aan de begeleiding die voor u zo nodig is.
Interesse in mijn aanbod?
Wilt u meer weten over mijn diensten of werkwijze? Plan dan een vrijblijvend gesprek in. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken. Ik denk graag met u mee.